Mediatheek

Op de eerste verdieping van de school bevindt zich onze mooie mediatheek. In de mediatheek ben je welkom voor het lenen van boeken en tijdschriften, om advies te vragen over lezen, om te kopiëren of printen en voor vragen rondom ICT. De medewerkers van de mediatheek verzorgen de uitgebreide collectie met Nederlandse, Engelse, Franse, Duitse en Spaanse boeken. Ook helpen ze je bij het gebruik van jouw laptop en het digitale lesmateriaal. Daarnaast organiseren de medewerkers bezoeken van schrijvers in de klas en ondersteunen ze de docenten bij leesbevorderingsactiviteiten.

De mediatheek is een plek om te lezen en te studeren. Het is een gezellige ruimte en er heerst een rustige werksfeer. Iedere dag tussen 8.15 en 16.15 uur is er een medewerker aanwezig om leerlingen te begeleiden en vragen te beantwoorden.

Alle leerlingen kunnen boeken lenen met hun schoolpas of met een account bij Aura Online. Op de Aura startpagina kun je in de catalogus zoeken naar boeken via [zoeken], de knop [ontdekken] en boeken op thema vinden via de [themalijsten] voor de bovenbouw. Bij [websites] vind je betrouwbare sites met informatie over diverse onderwerpen, zeer geschikt voor je werkstukken of als hulp bij het kiezen van een boek.

Je kan de mediatheek bereiken via sjc-mediatheek@parmantscholen.nl. Het laatste nieuws lees je via de socials van ’t Joris.