Wat is Giving Back?

De missie van de organisatie Giving Back is om meer diversiteit te krijgen in het bedrijfsleven en bij de overheid door gemotiveerde havo 4 en vwo 5 leerlingen die uit een omgeving komen waar studeren in het hoger onderwijs niet vanzelfsprekend is te ondersteunen. Leerlingen die zich aanmelden worden gekoppeld aan een mentor die werkzaam is in het bedrijfsleven of bij de overheid.  Door middel van persoonlijke coaching worden de leerlingen door de mentor begeleid bij studiekeuze en daarbij zet de mentor zijn of haar netwerk in. Naast het mentorprogramma worden diverse workshops aangeboden en gaan de leerlingen andere leerlingen van scholen uit het hele land ontmoeten. Er zijn geen kosten aan het programma verbonden. Giving Back wordt gesponsord door onder andere het bedrijfsleven.

Giving Back ook iets voor jou?

Ieder schooljaar zijn we op zoek naar havo 4 en vwo 5 leerlingen die aan het project willen deelnemen.

Het programma begint in havo 4 en vwo 5 en loopt door tot december van het eindexamenjaar (ongeveer 14 maanden).

Aanmelden?

Stuur een mailtje naar mevr. E.J.A. van den Hurk, decaan havo, vwo en schoolcoördinator Giving Back: e.vandenhurk@parmantscholen.nl

Lees de ervaringen met Giving Back van leerlingen en een ouder.